w

E-MAIL

Algemeen

Hoe stel ik een out-of-office reply in?

In onderstaande handleiding leest u hoe u een out of office reply kunt instellen.

Out of office reply instellen

Wat is de limiet van mijn uitgaande mail?

De limieten zijn als volgt:

Uitgaande berichten vanuit een mailbox (per uur): 100
Uitgaande berichten vanaf een domein  (per uur): 200
Uitgaande berichten vanaf een abonnement (per uur): 400

Hoe kan ik de headers / berichtkoppen van een e-mail ophalen?

Met behulp van de headers / berichtkoppen van een e-mail kan onze support afdeling eventuele e-mail problemen achterhalen.

 

Apple Mail

  • Selecteer de betreffende e-mail;
  • Klik in het menu op ‘Weergave’;
  • Klik op ‘Bericht’;
  • Kies voor ‘Alle kopteksten’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Gmail

  • Open de betreffende e-mail;
  • Klik op het pijltje rechts van de ‘reply’-knop;
  • Klik op ‘Origineel weergeven’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Horde Webmail

  • Open de betreffende e-mail;
  • Klik boven de e-mail op de knop ‘Berichtsource’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Hostnet Webmail/ Hostnet App Suite

  • Open de betreffende e-mail;
  • Klik rechtsboven op het menu-icoon (drie horizontale streepjes);
  • Kies voor ‘Bron tonen’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Hotmail

  • Klik met de rechtermuisknop op de betreffende e-mail;
  • Kies ‘Berichtbron weergeven’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Mozilla Thunderbird

  • Open de betreffende e-mail;
  • Klik op ‘View’;
  • Klik op ‘Message Source’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

Outlook 2007

  • Dubbelklik op de betreffende e-mail;
  • Klik bovenin bij ‘Opties’ op de maximaliseerknop;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven in het veld “internet headers”.

Outlook 2010

  • Dubbelklik op de betreffende e-mail;
  • Klik linksboven op de oranje ‘File’-knop;
  • Klik op ‘Info’;
  • Klik op ‘Properties’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven in het veld “internet headers”.

Windows Live Mail

  • Klik met de rechtermuisknop op de betreffende e-mail;
  • Kies ‘Properties’;
  • Klik op het tabblad ‘Details’;
  • De headers van de e-mail worden weergegeven.

E-mail instellen

Hoe stel ik mijn mailadres in Android in?

Onderstaande handleiding legt stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen in Android.

Instructie Android

Hoe stel ik mijn mail in Apple iPhone (iOS) in?

Onderstaande handleiding legt stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen in Apple iOS.

Instructie Apple iOS

Hoe stel ik mijn mailadres in Outlook in?

Onderstaande handleiding legt stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen in Outlook.

Instructie Outlook

Hoe stel ik mijn mailadres in ThunderBird in?

Onderstaande handleiding legt stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen in ThunderBird.

Instructie ThunderBird

Hoe stel ik mijn mailadres in Apple Mail in?

Onderstaande handleiding legt stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen in Apple Mail.

Instructie Apple Mail

Hoe stel ik de map Verzonden items in in Apple mail?

De map Verzonden items wordt vaak niet automatisch gekoppeld door Apple Mail.

De verzonden items map kan als volgt worden ingesteld (Apple Mail MacOS 10.12 Sierra):

  1. Open Mail en kies “Voorkeuren” in het menu “Mail” in de linkerbovenhoek;
  2. Kies de “Accounts” tab en selecteer het account die u wilt aanpassen;
  3. Selecteer het tabblad “Postbusinstellingen”;
  4. Onder “Verstuurd” selecteert u de map waar uw verzonden items in staan.

Voor OS X-versies 10.11 en eerder:

  1. Selecteer de map waar de verzonden items staan;
  2. Klik op Postbus in het menu aan de bovenkant van het scherm;
  3. Kies “Gebruik deze Mailbox als”> en kies dan “Sent Mailbox”.

Spamfilter

Hoe wordt er om gegaan met DKIM records door de spamfilter?

Indien er DKIM headers aanwezig zijn in een e-mail dan worden deze ongewijzigd doorgezet door de spamfilter. De spamfilter ondersteunt dus DKIM headers. De spamfilter wijzigt verzonden e-mails niet. Er worden dan dus ook geen DKIM records toegevoegd indien deze ontbreken. Dit aangezien het toevoegen van DKIM records aan een reeds verzonden e-mail niet voor extra veiligheid zorgt. Indien u met DKIM records wenst te werken dient uw e-mail server DKIM records te verzenden.

MacMail

Wat te doen als mails niet meer vindbaar zijn en langzaam openen?

Als uw Macmail geen emails meer opent of heel erg traag is, dan is het misschien tijd om de mailbox een grote beurt te geven. Dat doen we door de mailbox opnieuw op te bouwen en eventueel opnieuw te indexeren. Maar hoe doen we dat?

Voordat we beginnen moeten we eerst een aantal stappen nemen:

  • Verwijder alle berichten in de prullenbak en spambox;
  • Verwijder alle berichten die je niet langer nodig hebt;
  • Update Macmail tot de laatste versie.

Dan kunnen we nu beginnen met de eerste stap, het opnieuw opbouwen van de inbox. Dat klinkt misschien eng, maar dat valt best mee. Selecteer de postbus ‘inkomend’, klik links bovenin op mailbox > postbus > bouw opnieuw op
Dit kan een tijd duren, zeker met een inbox met veel mails, dus laat het programma rustig zijn werk doen. Herhaal deze stap voor elk emailaccount.

Als na bovenstaande het probleem nog steeds niet is opgelost kunnen we de mail handmatig opnieuw indexeren.
Sluit Mail af. Houd de ´option´ knop ingedrukt, druk in Finder op Ga > Library
Eenmaal aangekomen in ~/Library/Mail/V2/MailData , verwijder elk bestand dat begint met “Envelope Index”. Het is raadzaam om van deze bestanden eerst een backup te maken alvorens ze te verwijderen.

Start Mail opnieuw op, het programma zal nieuwe “Envelope Index” bestanden aanmaken, dit kan weer een tijdje duren.
Als alles weer naar behoren werkt kan de backup verwijderd worden.

Mocht u er niet uit komen dan kan BRISP bovenstaande voor u doen.
Neemt u dan contact met ons op:
Mail: [email protected]
Tel: +31 (0)50 2011 460