FAQ - E-mail
Op deze webpagina vind je antwoord op de meest gestelde vragen over e-mail.
Vraag & Antwoord
Voordat je kan e-mailen via <naam>@<domeinnaam>.<extentie> moet je een e-mailadres aanmaken in jouw hostingomgeving. Dit kan je zelf doen met behulp van onderstaande handleiding:
Dit kan je zelf doen met behulp van onderstaande handleiding:
Handleiding automatische beantwoording instellen in de hostingomgeving
- Maak je gebruik van ons Spamfilter? Log in op je beheerpaneel en bekijk de tegengehouden e-mails. Misschien staat de e-mail hiertussen. Staat de e-mail hier niet tussen? Dan is de e-mail niet bij ons binnengekomen en heeft de verzender van de e-mail een fout gemaakt. Vraag het na bij de verzender. Wij kunnen jou hier helaas niet bij helpen.
- Maak je niet gebruik van ons Spamfilter? Dan gaan wij onderzoeken of de e-mail is blijven hangen. Stuur een e-mail naar support@brisp.nl met de volgende informatie: wanneer de e-mail is verzonden, eventueel het mailadres van de afzender en op hoeveel apparaten dit probleem zich voordoet.
Naast dat je met het spamfilter tegengehouden mails in kan zien, heeft het nog meer handig voordelen. Lees hier meer over het spamfilter.
Onderstaande handleidingen leggen stap voor stap uit hoe je jouw mail kunt instellen in verschillende typen e-mailprogramma’s.
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Apple iPhone/iPad (iOS) Mail
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Outlook
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan ThunderBird
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Apple Mail
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Windows 10 mail
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Gmail (desktop versie)
- Handleiding e-mailaccount toevoegen aan Gmail (mobiele versie)
Er zit geen limiet aan het aantal e-mails wat je kan versturen per uur.
Stap 1. Domein verhuizen – Als eerste gaan we jouw domeinnaam verhuizen. Hiervoor hebben wij de verhuiscode nodig. Deze kan je opvragen bij jouw huidige hostingprovider. Als wij de code hebben gaan we het domein voor je verhuizen.
Stap 2. E-mail verhuizen – Nu gaan wij de e-mail hosting overzetten naar onze server. Voor wij dit doen moet jij eerst een reservekopie maken van de e-mails, zodat ze niet verloren gaan in het proces. Wij kunnen jou hierbij helpen tegen ons standaard uurtarief*.
Stap 3. Hostingomgeving inrichten – Wij richten nu een hostingomgeving voor jou in. Dit regelen wij binnen 2 tot 3 werkdagen. Als we klaar zijn laten we dit aan je weten.
Stap 4. Verhuizing gelukt
-
- Hostingomgeving – Hier kan je eenvoudig domeinnamen en e-mailadressen (met de bijbehorende instellingen) beheren. De inloggegevens staan in het opleverdocument, wat jij hebt ontvangen via mail.
- Webmail – Je kan met jouw e-mailadres(sen) en bijbehorende wachtwoord(en) inloggen in webmail.brisp.nl. Wil je gebruik maken van een (ander) e-mailprogramma zoals Outlook, Thunderbird of Gmail? Dan kun je jouw e-mailaccount toevoegen aan jouw mailprogramma. Wij hebben hiervoor handleidingen per e-mailprogramma.
Download hier de bovenstaande informatie in een pdf.
*Ons standaard uurtarief is €69,- per uur.
In de volgende PDF leggen wij aan je uit hoe wij jouw e-mailverkeer beveiligen: